برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

مبانی برج خنک کننده 2

girl Author | پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

برج های مکش مکانیکی از یک یا چند فن برای تولید جریان هوای برج استفاده می کنند. باید حرارتی آنها تمایل به پایداری بیشتری دارد و کمتر تحت تاثیر متغیرهای سایکرومتری قرار می گیرد.هرگونه تغییر جوی با بار گرمایی برعهده توان و ظرفیت ها و سیکل خاموش و روشن شدن آنها است . این گونه برج ها به برج های مکش اجباری (شکل 10.4) و مکش القایی(شکل 10.5) تقسیم می شوند.فن برج مکش اجباری در ورودی جریان هوا قرار می گیرد و هوا را به داخل می دهد ولی فن برج حضور فن وسیله ای را نیز برای تنظیم جریان هوا فراهم می کند تا تغییرات جوی و بار دریایی را جبران کند، مسئولیت جبران مکش القایی در خروجی جریان هوا قرار می گیرد و هوا را به محیط بیرونی میدهد.

برج های مکش اجباری دارای هوای ورودی پرسرعت و هوای خروجی کم سرعت هستند و بیش از اندازه قابلیت باز گردش دارند. بنابراین، این برج ها از پایداری عملکردی کمتری نسبت به برج های مکش القایی برخوردارند، قرار گرفتن فن برج در مسیر هوای ورودی می تواند موجب یخ زدگی فن تحت شرایط هوای سرد یا باز گردش هوای مرطوب شود.

معمولا برج های  مکش اجباری مجهز به فن سانتریفیوز هستند. هرچند نیازمند به اسب بخار بسیای بیشتری از فن پروانه ای هستند فن سانتریفیوژ می تواند به خوبی در مرا۔ ابرابر فشار زیادی استانیک  کانال ها عمل کند . بنابراین چنین فی می تواند در محفظه ای قرار گیرد و باعث ورودی و خروجی شود یا با گردش هوا به حداقل رسدسرعت هوای خروجی برج های مکش القایی 3تا 4 برابر سرعت هوای ورودی آنهاست . سرعت هوای ورودی تقریبا 5 مایل در ساعت (8Km/hr) است بنابراین، تمایلی برای تشکل منطقه کار فشار در ورودی هوا وجود ندارد و اگر وجود داشته باشد بسیار کم است علت آن چیزی جزعملکرد فن نیست. پتانسیل باز گردش هوا در برج های مکش القایی به صورت خود راه انداز نسبت و به شرایط باد غالب بستگی دارد.مکان فی در مسیر هوای خروجی باعث حفاظت عالی در برابر یخ زدگی اجزای مکانیکی می شود. پذیرش گسترده چنین فن هایی در تاسیسات کوجک 15gpm و تاسیسات بزرگ 2650m/min است.برج های ترکیبی با مکش طبیعی و دودکش های کوتاه است.

با این وجوده اورسی داخلی  مشخص می کند که آنها به فن های مکش مکانیکی هم مجهزند تا به جریان هوا کمک کنند. از این رو آنها را برج های مکش طبیعی تقویت شده با فن نامند.هدف از طرح چنین برج هایی به حداقل رساندن اسب بخار مورد نیاز جریان هوا و کاهش هزینه  دودکش هاست. عملکرد فن فقط در بار های گرمای زیاد ضروری است. اگر تشکیل گرده ی آب برج قابل قبول نیست. تخلیه مرتفع<<برج مکش طبیعی تقویت شده با فن >> می تواند مناسب باشد.

4- ویژگی جریان هوا:

ویژگی جریان هوا برج های خنک کننده بر اساس رابطه ی  نسبتی جریان هوا و آب درب تقسیم بندی می شوند:

در برج های جریان معکوس (شکل10.8) هوا از میان صفحات داخلی برج به طور عمودی به طرف بالا و برخلاف جریان آب که رو به پایین است، حرکت می کند، به واسطه نیاز به محفظه های گسترده ورودی و خروجی، استفاده از سیستم های پاششی فشار قوی و افت فشار زیاد هوا، بعضی از برج های کوچکتر جریان معکوس از نظر فیزیکی بزرگتر (بلندتر) می باشند و نیازمند هد بیشتر پمپ و از همتایان جریان متقابل خود قدرت فن بیشتری را به کار می گیرند با این وجود، در برج های بزرگتر جریان معکوس، استفاده از سیستم های توزیع کم فشار ثقلی و قابلیت دسترسی فضاهای محفظه و ورودی هوا، تمایلی برای متعادل ساختن این وضعیت و حتی معکوس کردن آن وجود دارد. ماهیت محصور برج جریان معکوس باعث محدود شدن در معرض قرار گرفتن آب در مقابل نور مستقیم خورشید و کاهش رشد جلبک و خزه می شود .

برج های جریان متقابل (شکل 10.9) دارای شکلی از صفحات داخلی برج هستند که از طریق آن ها هوا به طور افقی جریان می یابد و آب به سمت پایین سقوط می کند. آب گرم سیستم که باید خنک شود به تشک فوقانی برج در بالای صفحات داخلی وارد شده و به واسطه نیروی ثقل او افشانک ها بر روی سطوح داخلی برج ریخته و در نهایت وارد تشتک تحتانی برج میشود که در نتیجه نیاز به سیستم توزیع پاششی- فشاری را مرتفع می سازد و سیستم ثقلی را برای راحتی  تعمیر و نگهدارای به کار می گیرد با استفاده صحیح از شیرهای کنترل جریان، برنامه نظافت ونگه داری سیستم توزیع برج جریان متقابل می تواند در حالی که برح دائما کار می کند، به صورت قسمتی تکمیل شود

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی