برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

مزایای برج خنک کننده خشک

girl Author | پنجشنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۸:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

مزایای برج خنک کننده خشک

  • نگهداری و استفاده از این تجهیز بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه(بدون مصرف آب)
  • عدم ایجاد آلودگی های زیست محیطی از جمله افزایش رطوبت، کاهش میزان آب در سفره های زیرزمینی(به سبب نیاز نداشتن آب جبرانی)
  • عدم رسوب پذیری و مشکلات آلودگی آب در کندانسور و نبودن نیاز به جرم گیری لوله های کندانسور به صورت دوره ای
  • قابلیت کنترل میزان مصرف انرژی برق در بخش هوادهی و هوارسانی(کاهش هزینه های برق در فصول خنک)
  • قابلیت حمل و جابجایی آسان به دلیل عدم گردش حجم آب زیاد در چرخه مداربسته
  •  تعمیر و نگهداری آسان به دلیل نداشتن رسوب، خوردگی و پوسیدگی
  •  قابلیت کاربری دو منظوره (هم سرمایشی و هم گرمایشی)

معایب برج خنک کننده خشک

  • افزایش دمای خروجی آب خنک در فصول گرم (به دلیل افزایش دمای محسوس محیط)

  • عملکرد ضعیف در فصول گرم در مناطق گرم و خشک در خنک کردن آب (راندمان پایین)

  • هزینه اولیه بالا به جهت استفاده از کویل (عدم صرفه افتصادی)

  • راندمان پایین تر نسبت به برج خنک کن مرطوب

  • حساسیت بالا در هنگام نصب و راه اندازی

  • نیازمند تجهیزات فرعی از جمله منبع انبساط، منبع تخلیه و پمپ ساکشن جهت آبگیری و تخلیه آب خنک در سیکل مداربسته


نکته مهم: با توجه به موارد ذکر شده توصیه میگردد سیستم برج های خنک کننده هیبریدی را در شرایط کمبود آب جبرانی استفاده نمایید.

انواع برج خنک کننده خشک

کولینگ تاور مداربسته خشک از لحاظ جنس بدنه کندانسور و متریال لوله های کویل به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شود. خنک کن مداربسته به لحاظ جنس بدنه در دو تیپ کلی بدنه فلزی و بدنه کامپوزیتی تولید و عرضه می شود. برج خنک کننده فایبرگلاس خشک در واقع فقط در تیپ مکعبی تولید می شود و دلیل این موضوع استراکچر مکعبی شکل ساختار کویل می باشد. کولینگ تاور خشک با بدنه فایبرگلاس در مقابل آسیب های محیطی دارای مقاومت بیشتری نسبت به خنک کننده گالوانیزه می باشد.

در انتخاب جنس کویل در طراحی برج خنک کننده خشک دقت نمایید.

کویل خنک کن خشک در متریال های  متنوع از جمله مس، استیل 304 ، استیل 316، استنلس استیل، استیل کربن، فولاد API و لوله مانسیمان بدون درز تولید و عرضه می گردد. با توجه به شرایط سیال یعنی میزان خورندگی، املاح موجود در سیال و سایر پارامترها کویل نیز از جنس های مختلف در طراحی سیستم مداربسته پیشنهاد می گردد. به عنوان مثال برای خنک کردن آب نرم بهترین گزینه در انواع برج خنک کننده خشک ، کویل مسی با ضریب کانداکتیویتی بالا می باشد و این درحالی است که برای خنک کردن اسید و یا سیالات اسیدی بهترین گزینه کویل استیل SS316 می باشد. البته برای آب های با سختی بالا (دارای نمک) بهترین گزینه برای متریال کویل استیل SS304 می باشد.

مقرون به صرفه ترین انتخاب کویل در برج خنک کننده خشک

مناسبترین جنسیت کویل به لحاظ قیمت اولیه برای خنک کردن آب  کویل گالوانیزه (بدون درز و درزدار) می باشد. به دلیل پایین بودن ضریب نفوذ حرارتی این فلز عموما کویل با این نوع فلز از متراژ های زیاد لوله گالوانیزه در طراحی کولینگ تاور مداربسته استفاده می شود. از نوع لوله بدون درز در زمانی استفاده می شود که فشار جریان آب درگردش در سیکل بسته بیشتر از 3 بار باشد.

 

 قیمت برج خنک کننده خشک

برج خنک کن مداربسته به مراتب قیمت بالاتری نسبت به انواع کولینگ تاور مدارباز یا مرطوب دارد. قیمت این مدل سردکن بسته وابسته به عوامل متعددی همچون ظرفیت برودتی، جنس کویلو جنس بدنه متغیر می باشد. بنابراین پارامترهای متعدد و بیشماری در تعیین قیمت تاثیرگذار خواهد بود . بالاترین قیمت برج خنک کننده خشک یا مداربسته متعلق به سیستم خنک کاری با کویل استنلس استیل SS316  می باشد. طراحی کولینگ تاور خشک با کویل مسی از نظر قیمت نهایی در رده بعدی قرار دارد ولی از طرفی به دلیل ضریب نفوذ حرارتی بالا و قیمت مناسب، این تجهیز یکی از پرفروش ترین محصولات برج خنک کننده محسوب می شود.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت برج خنک کننده

حنس کویل به کار رفته در سیکل بسته در کولینگ تاور مداربسته

ضخامت لوله ها (Tube thickness)

قطر لوله ها و متراژ لوله به کار رفته (Tube OD)

ضخامت فین ها(Fin thickness)

متریال شاسی اصلی نگهداری کویل و متریال بکاررفته در تیوب شیت ها

ضخامت بدنه و استراکچر اصلی فایبرگلاس یا فولاد ورقکاری شده

توان الکتروموتور سیستم هوادهی و همچنین نوع پروانه به کار رفته در این بخش

در واقع عوامل فوق پارامترهای اساسی تعیین نرخ قیمت در برج خنک کننده خشک محسوب میشود که البته لازم به ذکر است عوامل دیگری نیز همچون بالانس استاتیکی و دینامیکی پروانه، نوع IP محافظتی موتور، عایق حرارتی موتور ، برند موتور و نوع تست جوش و تست فشار در کویل تاثیر بسزایی در قیمت نهایی برج خنک کن خشک خواهد داشت.

نواسانات قیمت در بازار مواد اولیه =عدم ثبات قیمت برج خنک کننده

قیمت برج خنک کننده خشک با توجه به نواسانات دائمی بازار مس ، استیل و همچنین الیاف و رزین بکاررفته در بدنه فایبرگلاس دائما دچار نوسان خواهد بود. واحد تولیدی شرکت دماگستر از ارائه لیست قیمت کولینگ تاور به دلایل فوق الذکر معذور می باشد. پیشنهاد می شود به منظور برآورد قیمت دقیق این گونه خنک کننده های صنعتی با کارشناسان شرکت تماس حاصل نمایید و پس از طراحی و محاسبه میزان سطح ویژه کویل و ظرفیت برودتی این دستگاه، نرخ قیمت برآوردی را به صورت مکتوب وشفاهی دریافت نمایید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی