برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

برج خنک کننده

تولید کننده انواع برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته

برج خنک کننده جریان مخالف

girl Author | شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۰ ق.ظ | ۰ نظر

برج خنک کننده جریان مخالف یا کانترفلو (Counter Flow) وظیفه خنک کردن آب توسط جریان‌ هوای مخالف جهت ‌پاشش را برعهده دارد و یکی از رایج‌ترین انواع برج خنک کننده یا کولینگ تاور محسوب می‌شود.در برج خنک کننده جریان مخالف آب از بالای برج به سمت پایین پاشیده شده و هوا نیز از قسمت پایین (لوور) توسط فن مکنده‌ای که در داخل دهانه مکش هوا قرار‌ دارد در خلاف جهت جریان آب مکش می‌شود و در این برخورد رو در رو بین آب و هوا ، قطرات آب به صورت مرحله ای در برخورد با هوا خنک تر می‌شوند. برج خنک کننده جریان مخالف در دسته بندی انواع کولینگ تاور مدارباز یا برج خنک کننده مرطوب محسوب می شود و به دلیل مخالف بودن جریان آب و هوا دارای راندمان بسیار بالایی در انتقال حرارت و کاهش دمای آب می باشد.

در واقع بدلیل عملکرد خوب برج خنک کننده جریان مخالف در 80 درصد کاربری های صنعتی و غیرصنعتی از این مدل سردکن صنعتی یا کولینگ تاور بهره وری می شود. برج خنک کن جریان مخالف عموماً قادر است که دمای آب را تا حدود 3 درجه بالاتر از دمای مرطوب محیط خنک نماید و همین قابلیت در واقع سبب افزایش راندمان برج خنک کننده جریان مخالف گردیده است. به دلیل مزایای فراوان این مدل برج خنک کننده در زمینه تهویه مطبوع و صنعت امروزه بیشتره تولیدات کولینگ تاور و برج خنک کننده صنعتی از نوع جریان مخالف می باشد.

  • girl Author

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی